Utrecht

Wachttijd aanmelding Wachttijd behandeling
Basis GGZ 24 weken  2 weken
Gespecialiseerde GGZ 24 weken  2 weken

De wachttijd varieert per locatie.

Wij vinden het belangrijk dat u na het intakegesprek direct met de behandeling kunt beginnen. Hierdoor zijn de wachttijden voor aanmelding langer, maar wij streven er naar hierna een minimale wachttijd voor behandeling te hebben.

Voor meer informatie en ondersteuning bij het vinden van een andere geschikte zorgaanbieder, verwijzen wij u naar uw zorgverzekeraar.

Wanneer u de wachttijden te lang vindt, kunt u hier lezen wat u kunt doen.

Laatst bijgewerkt op 10-09-2019

Uitleg wachttijden

Onze wachttijden worden gepubliceerd volgens de ‘Regeling publicatie wachttijden geestelijke gezondheidszorg’ van de Nederlands Zorgautoriteit. Meer informatie over deze regeling kunt u lezen op www.nza.nl

Uitleg over hoe de wachttijden worden berekend, vindt u hieronder. U kunt natuurlijk ook telefonisch contact opnemen wanneer u informatie over onze wachttijden wilt: 06-139 566 08.

Aanmeldingswachttijd

De aanmeldingswachttijd is de wachttijd vanaf het moment dat u contact met ons opneemt voor een afspraak tot de datum dat de intake plaatsvindt.
De aanmeldingswachttijd komt tot stand op basis van de actuele ruimte in de agenda op het moment van het bijwerken van de informatie. De actuele stand van zaken kan afwijken. Aan de weergegeven wachttijden kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.

Behandelingswachttijd

Dit is het aantal weken tussen de intake en de start van de behandeling. De behandelingswachttijd is de retrospectieve wachttijd van de laatste twee maanden voor alle behandelingen bij onze locaties. Dit betekent dat de behandelingswachttijd  tot stand komt door terug te kijken naar de voorgaande twee maanden. Hierdoor komen de wachttijden die u op de website ziet, niet altijd overeen met de werkelijkheid. Aan de weergegeven wachttijden kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.